Voor een verzekeringsmakelaar is het cruciaal om snel te kunnen communiceren, zo ook voor onze klant HOWDEN. Het moederbedrijf zit in Engeland, maar 10 jaar geleden zijn ze ook in Nederland gevestigd. “Met Engeland als hoofdvestiging is het – naast snelle communicatie met klanten – ook belangrijk dat de communicatie met Engeland naadloos verloopt. Op beide vlakken heeft Missing Piece een belangrijke rol gespeeld”, aldus Frank Slobbe, IT Consultant bij HOWDEN. We vertellen je hoe we HOWDEN geholpen hebben én nog steeds elke dag ontzorgen.
Volledige ontzorging op ons administratiesysteem
Frank: “Toen HOWDEN maar Nederland kwam, werd het administratiesysteem van Engeland gehanteerd. Dit systeem communiceerde echter niet met de applicaties in Nederland. We zijn daarom met ANVA gaan werken: een applicatie voor verzekeringsmakelaars. Hierin worden onder andere alle polissen en relaties geadministreerd. Bij het implementeren van deze applicatie kwam Missing Piece om de hoek kijken. Zij hebben ons volledig ontzorgd bij onder andere de inrichting, implementatie en infrastructuur in het kantoor. En vandaag de dag worden we nog steeds ontzorgd op dit gebied, zodat wij er weinig onderhoud aan hebben. Wanneer we bijvoorbeeld nieuwe applicaties hebben, dan worden ze door Missing Piece ze binnen no-time aan elkaar gekoppeld. Ook updates, releases en ander onderhoud worden volledig – in overleg – door Missing Piece gedaan. We zijn nog altijd heel tevreden met deze samenwerking.”
Verbinding met Engeland
Omdat het moederbedrijf in Engeland zit, is het voor HOWDEN belangrijk dat ze goed met Engeland kunnen communiceren. Zo wilden ze bijvoorbeeld gebruikmaken van de Engelse Outlook. Via een verbinding in onze Citrixomgeving hebben we dit voor hen kunnen regelen. Frank: “We wilden in Outlook ook een add in verbinding met ANVA, zodat je een polis, schade of relatie kunt koppelen. Al dit soort wensen en ideeën kunnen we altijd aan Missing Piece voorleggen. Wanneer het direct mogelijk is, dan wordt het ook direct geregeld. Zo niet, dan wordt er een project gemaakt. We kunnen echt op Missing Piece bouwen. Een tijdje geleden lag de koppeling van Outlook er bijvoorbeeld uit. Missing Piece had al snel door dat de oorzaak in Engeland lag, vanwege een upgrade in Outlook. Binnen een half uur was alles opgelost!”
Technische partner: u vraagt, wij draaien
Wij zijn ondertussen al meerdere jaren partner van HOWDEN en weten echt wat we aan elkaar hebben. Frank: “Van kennis over een bepaald onderwerp tot meekijken of alles goed werkt, we kunnen Missing Piece alles vragen. Dit werkt voor ons heel goed. Wij kunnen ons werk doen en hoeven ons geen zorgen te maken over de werking van onze systemen. We hebben bijvoorbeeld regelmatig contact over IT Security, omdat we aan Engeland moeten aantonen dat we alles voor elkaar hebben. Engeland bestormt ons soms met vragen en die kunnen we doorspelen naar Missing Piece. Wij weten hoe onze systemen inhoudelijk werken en Missing Piece is de partner die ons op technisch gebied ondersteunt.”
De volgende stap
Begin volgend jaar zetten we de Citrixomgeving van HOWDEN over naar onze nieuwe Azure-omgeving, waardoor alles nog sneller gaat werken. Ook Engeland gaat over naar Azure, dus dat gaat mooi samen. We begeleiden HOWDEN weer volledig in dit proces, zodat zij zorgeloos kunnen werken. We blijven ontwikkelen en nemen onze klanten daar altijd in mee. Het is echt een partnerschap waarin we elkaar vertrouwen, samen groeien en de behoefte van de klant centraal zetten.
Wil je meer weten over hoe wij ons partnerschap zien? Lees dan eens de column van Joost en Tom of Thijs.