's Ochtends ben ik vaak één van de eersten die aanwezig is in ons kantoor in Bunnik. Al snel komen andere collega's binnen om de dag te beginnen. We zijn bij Missing Piece enorm druk bezig om onze dienstverlening naar een nieuw niveau te tillen. Er komen mooie dingen aan en daar zet iedereen zich volledig voor in. We doen het echt als team en dat levert al mooie resultaten op, aldus Thijs Wienhoven, projectmanager bij Missing Piece. Thijs neemt je mee in zijn werkdagen en de veranderingen die plaatsvinden binnen Missing Piece.

Rust bewaren tijdens grote veranderingen

Als projectmanager bewaak ik de doorloop van projecten en schakel dagelijks met onze project engineers om ervoor te zorgen dat alles op rolletjes loopt. Bij veel projecten heb ik wekelijks contact met klanten die op het punt staan om te migreren naar de Live Workspace. De kracht van onze dienstverlening zit in waarde toevoegen aan onze klanten. En die toegevoegde waarde willen we flink verbeteren. Stap voor stap werken we daar naartoe, maar veranderingen brengen ook altijd wat onrust met zich mee. Dat merken niet alleen wij, maar ook onze klanten. In die onrust probeer ik juist de rust te bewaren, met name voor onze klanten. Mijn doel is dat klanten zo min mogelijk van de veranderingen merken en alleen de positieve uitwerkingen ervan ervaren.

 

Samen vinden we overal een oplossing voor

Net als iedereen lopen wij ook weleens tegen onverwachte problemen aan. Met dit soort situaties moet je slim omgaan. Ik vind het dan echt tof om te zien hoe het hele team van Missing Piece zich inzet om samen oplossingen te vinden. Ook nu in een tijd van grote veranderingen vinden we samen een weg om alles voor elkaar te krijgen. Dat maakt werken bij Missing Piece voor mij echt leuk!

 

Verwachtingen overtreffen

Het effect van onze verbeterde dienstverlening wordt opvallend zichtbaar bij de migraties van klanten naar de Live Workspace. We merken steeds meer dat klanten – die overstappen op ons nieuwe platform – positief verrast zijn. Voorafgaand aan deze migraties heerst vaak de vrees voor onrust bij de overgang naar een nieuwe ICT-omgeving. En dat is ook begrijpelijk gezien de omvang van de taak.

Bij de aanpak van deze migraties is onze hands-on benadering en persoonlijke begeleiding van essentieel belang. We streven ernaar de organisatie op een effectieve manier mee te nemen in het proces, zodat de overgang voor iedereen zo soepel mogelijk verloopt. Door een intensief voorbereidingstraject, gericht op de migratie, bereiden we de organisatie goed voor.

 

De overgang naar Live Workspace: keer op keer tevreden

Op de dag van de livegang zijn we fysiek aanwezig op locatie om iedereen te assisteren bij het opstarten. Deze directe ondersteuning draagt bij aan een vlotte overgang en biedt de nodige geruststelling aan medewerkers. Bovendien blijven we gedurende de ‘nazorg’-periode beschikbaar voor eventuele vragen en verdere assistentie. Onze betrokkenheid stopt niet na de implementatie; we streven ernaar om continu ondersteuning te bieden en een stabiele werkomgeving te waarborgen voor onze klanten. Wat opvalt, is dat klanten keer op keer zeer tevreden zijn over de overgang naar de Live Workspace. Het succesvol begeleiden en afronden van het project en het ondersteunen van onze klanten geven mij persoonlijk veel voldoening.

 

Keihard werken voor mooie resultaten

Hoe lastig een interne verandering soms kan zijn, iedereen bij Missing Piece zet zich in en voelt de noodzaak om klanten goed te helpen. Missing Piece wil haar dienstverlening echt naar een hoog niveau tillen en daar werken we samen keihard voor. We weten waarvoor we het doen en het voelt goed. We zijn ook realistisch en weten waar we nu staan, maar onze blik is gericht op ons doel en de mooie dingen die eraan komen. In de weg daar naartoe blijf ik mij inzetten om de rust te bewaren, zodat klanten weinig van de (soms) interne onrust merken, maar wel kunnen genieten van de goede dingen. De band met onze klanten is goed en die willen we de komende tijd alleen maar sterker maken. Want, zoals Joost en Tom zeggen: ‘Als technische club willen we juist menselijkheid centraal stellen’.

Wil je meer weten over de nieuwe missie van Missing Piece? Lees dan ook eens de column van Joost en Tom of lees hoe we HOWDEN hebben geholpen bij het realiseren van hun wensen.

Lees al onze cases.