Marco Boon startte op 1 augustus als Manager Customer Value bij Missing Piece. In zijn rol leidt hij een team van projectengineers, systeembeheerders, cloudbeheerders en netwerkspecialisten. Voor Marco draait alles om samenwerken en groei: van de collega’s, de processen en de klanttevredenheid. In deze blog deelt Marco zijn ervaring met Missing Piece, zijn visie op leiderschap, en vertelt hij over zijn persoonlijke drijfveren.
Geloof in Missing Piece
Bij mijn vorige baan kwam ik steeds meer in aanraking met het managementstuk. Dat betekende dat ik dieper inging op processen, op klanttevredenheid en op goed samenwerken. Dit voelde als een richting die goed bij mij past. Toen ik aan een volgende uitdaging toe was, kwam Missing Piece op mijn pad. Tijdens de sollicitatiegesprekken schetste Missing Piece een duidelijk beeld als bedrijf dat de klant én de medewerker centraal zet: we willen hier het beste voor alle partijen; zowel voor de groei van collega’s als voor de tevredenheid van de klant. Dat is een visie waar ook ik in geloof.
Teamwork als basis voor succes
Samenwerking staat voor mij centraal. In mijn ogen kan ik mijn functie alleen goed uitvoeren met een sterk team. Bij Missing Piece zitten we daar allemaal hetzelfde in: je werkt samen, zoekt problemen samen uit, en zet alles op alles om de beste resultaten te behalen. Die ons-kent-ons-cultuur is heel fijn; de organisatie is klein genoeg is om korte lijnen te houden. Of je nu met een collega of iemand van de directie praat – de deur staat altijd open. Het is echt een plek waar je gehoord wordt, en waar je ideeën samen verder brengt.
Werken bij Missing Piece: het beste van twee werelden
Er is hier een goede balans tussen hard werken en plezier hebben. We maken onderling graag een lolletje, maar als het erop aankomt – bijvoorbeeld bij een verstoring of een piek in de werkdruk – gaat iedereen er vol voor. We zijn er voor elkaar en kunnen opschakelen als dat nodig is. Zo’n sfeer zorgt voor een hecht team en een fijne werkomgeving, waarin de klant op de eerste plek staat. De betrokkenheid is groot en iedereen draagt bij aan de missie om klanten de best mogelijke service te bieden en technologie tot leven te wekken.
Groeikansen in processen
In mijn carrière heb ik veel kansen gehad om te groeien, maar op dit moment heb ik niet echt groeiambities meer. Ik wil juist dicht bij de techniek blijven en direct contact hebben met de collega’s die die techniek uitvoeren. Die connectie met de dagelijkse praktijk vind ik belangrijk. In plaats van hogerop te gaan, leg ik liever mijn focus op het finetunen van processen. Ik zie veel mogelijkheden om bepaalde zaken nóg beter, sneller of eenvoudiger aan te pakken. Denk aan het verlagen van werkdruk door slimme procesaanpassingen of het stroomlijnen van onze werkmethodes. Dit zijn voor mij de dingen waar ik energie uit haal.
Balans vinden met tijd voor mijn gezin
Privé laad ik op door tijd door te brengen met mijn gezin. Ik ben echt een familieman en besteed mijn vrije tijd graag aan mijn vrouw en twee kinderen. Of we nu samen een dierentuin bezoeken, naar een pretpark gaan of gewoon lekker een wandeling maken, dat zijn de dingen die ik koester. Het zorgt voor de balans die ik nodig heb om ook op werk het beste van mezelf te geven.
Meer weten?
Wil je ervaren hoe wij klantwaarde combineren met een sterk team en slimme processen? Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvende demo en ontdek zelf het verschil dat Missing Piece kan maken!
Nog geen concreet vraagstuk, maar mogen we je wel blijven inspireren? Volg onze LinkedIn-pagina.