Gebruikers aan- en afmelden: doe het met zorgeloos gemak!

Er is altijd veel beweging binnen organisaties. Medewerkers komen en gaan, en dat brengt de nodige administratieve lasten met zich mee. Bij Missing Piece zagen we ook veel tickets binnenkomen met de vraag om medewerkers aan- en af te melden. Of om medewerkers bijvoorbeeld andere rechten te geven. En wij zijn Missing Piece niet als we hier geen betere oplossing voor bedenken. Dat is gelukt! We leggen je uit hoe we het aan- en afmelden van gebruikers eenvoudig geregeld hebben.

De touwtjes in eigen handen

Eerder kreeg onze servicedesk dagelijks mails en telefoontjes van klanten om een probleem op te lossen. En dat koste zowel de klant als ons veel tijd, omdat alles handmatig in systemen werd gezet. Sinds de komst van onze Live Workspace kunnen klanten bijna alles zelf regelen, ook het aan- en afmelden van medewerkers. Dat betekent natuurlijk niet dat ze ons werk overnemen, integendeel! Klanten kunnen juist eenvoudig in het systeem aangeven dat medewerkers X bijvoorbeeld maandag 1 december uit dienst treedt. Vanaf dat moment wordt alles automatisch verwerkt. Dit is veel efficiënter en sneller, want klanten hoeven niet meer op ons te wachten. Ze hebben alles in eigen beheer en kunnen op elk moment hun zaken regelen, zelfs om 2 uur ’s nachts (voor de gebruikers die soms tot in de late uurtjes doorwerken). En de meeste zaken regel je met een druk op de knop. Simpel en snel!

Inzicht in het proces

Missing Piece vindt transparantie en inzicht belangrijk. Daarom geven we klanten ook een stukje communicatie en controle in de Live Workspace omgeving. Klanten zien bijvoorbeeld hoe ver een verzoek is en welke rechten er verwijderd zijn, maar ze kunnen ook altijd terugzien welke eerdere acties uitgevoerd zijn. Dit inzicht is voor zowel de klant als Missing Piece makkelijk. Onze servicedesk staat nog steeds voor klanten klaar en kan op deze manier eenvoudig met hen meekijken.

Meer dan alleen gebruikers aan- en afmelden

Het eenvoudig aan- en afmelden van gebruikers, dat is gelukt! Maar we blijven doorgroeien. Dus hoe maken we het nog beter, leuker en naar behoefte? Dat horen we altijd graag van de gebruikers zelf. Mede door het luisteren naar onze eindgebruikers zijn we nu zo ver dat je zelfs kan inplannen wanneer een gebruiker aangemeld óf afgemeld moet worden. Ideaal voor de nieuwe kalendermaand! Bovendien kan je ervoor kiezen om de mail bijvoorbeeld door te sturen naar een andere gebruiker of om de manager meteen toegang te geven tot de Onedrive van de gebruiker. Al deze extra’s vloeien voort uit het continu verzamelen en verwerken van feedback, zodat de klantervaring steeds beter wordt. En de resultaten zijn al zichtbaar. Eerder hadden we gemiddeld 1 incident op de 10 gebruikers, nu is dat nog maar 1 op de 40 gebruikers.

Zorgeloos gemak

Luca Nelemaat, system engineer bij Missing Piece: “Gebruikers aan- en afmelden draait om één ding: zorgeloos gemak. Dat is onze belofte!” Klanten mogen niet bang zijn of er misschien iets fout gaat. Ze moeten 100% vertrouwen dat het goed gaat. Dus wanneer je bijvoorbeeld het afmelden van een gebruiker inplant, dan hoef je er daarna niet meer naar om te kijken. Dat gevoel kunnen we beloven!

Wil je meer weten over de Live Workspace? Je leest het hier!

Lees al onze cases.