Ten Raede Groep

Ten Raede Groep adviseert en ondersteunt klanten bij de meest uiteenlopende vraagstukken. Of het nu gaat om administratie, fiscale diensten, strategisch advies, risicomanagement of HR: het full-service MKB-advieskantoor in de regio Drechtsteden heeft alle kennis in huis.
“Onze organisatie leunt zwaar op automatisering,” vertelt Directeur Business Development en Partner Jan-Willem Bozuwa. “Wij verzorgen fiscale en administratieve zaken. Ook risico en recht spelen een belangrijke rol in ons portfolio. Voor die diverse disciplines maken we gebruik van verschillende systemen die ook met elkaar moeten kunnen praten.”
Bezoekers op het kantoor van Ten Raede Groep komen geen blaadje papier tegen. Jan-Willem Bozuwa: “Alles zit in een digitale omgeving. Daarom is het van essentieel belang dat er een betrouwbare omgeving is waar we ook te allen tijde bij kunnen.”
De uitdaging
Enkele jaren geleden had Ten Raede Groep minder goede ervaringen met haar toenmalige ICT-partner. “ICT is voor ons niet altijd helemaal helder en daarom hebben we een duidelijke uitleg nodig,” licht Jan-Willem Bozuwa toe. “Die ontbrak echter, net als een transparante kostenstructuur. De onverklaarbaar hoge nota’s begonnen pijn te doen bij ons.”
Toevallig werd het advieskantoor op dat moment ‘koud’ gebeld door Missing Piece. Of de ICT-dienstverlener iets voor Ten Raede Groep kon betekenen? “Normaal gesproken probeer ik dat soort gesprekken af te wimpelen, maar in die fase was ik er wel ontvankelijk voor.”
Ook de presentatie die Missing Piece vervolgens gaf, maakte een positieve indruk op de Directeur Business Development. Toch besloot hij niet over één nacht ijs te gaan.
De oplossing van Missing Piece
Jan-Willem Bozuwa: “Toen we de beslissing namen over te stappen naar een andere ICT-partner, waren we met een aantal partijen in gesprek. We hadden al een vrij uitgebreide infrastructuur in de cloud en we wilden weten: wat gebeurt er met onze spullen en hoe wordt onze ICT-omgeving opnieuw ingericht als we voor een bepaalde partij kiezen?”
Alle gegadigden werd gevraagd een plan van aanpak aan te leveren. “Het document dat Missing Piece ons voorlegde sloot het best aan op onze wensen. Vooral hun gedegen voorbereiding en goede uitleg vonden we belangrijk.”
Conclusie
Jan-Willem Bozuwa heeft geen moment spijt gehad van zijn keus. “Het is wel eens druk op de helpdesk van Missing Piece, maar zulke problemen onderkennen ze snel. Dan schalen ze op, zodat ze constant aan hun eigen kwaliteitseisen blijven voldoen.”
Ook vindt de directeur het prettig dat Missing Piece actief meedenkt over oplossingen, ook wanneer onverwachte gebeurtenissen zich voordoen. “Aan het begin van de coronacrisis heeft Missing Piece ons geholpen om vanuit huis te kunnen werken. Ze trokken zelf aan de bel met eventuele voorzorgsmaatregelen die we konden treffen om te zorgen dat de overstap naar thuiswerken helemaal soepel zou verlopen.”
Doordat Ten Raede Groep in de cloud werkt, is hun kantooromgeving wel kwetsbaarder voor internetstoringen. “Dat is de verantwoordelijkheid van onze provider, niet die van Missing Piece. De mensen in Wijk bij Duurstede hebben wél een goed back-upplan uitgedacht. Dus mocht de provider nu een probleem hebben, dan kunnen wij gewoon doorwerken.”