HomeCasesHeilbron

Heilbron

Heilbron

Op basis van een persoonlijke benadering ontzorgen de 600 medewerkers van Heilbron hun klanten op financieel vlak. Het bedrijf is expert op het gebied van pensioenen, hypotheken, (collectieve) (zorg)verzekeringen en makelaardij.

De grote investeerder van Heilbron is Rothschild & Co. Die wil dat het bedrijf, dat in 2017 samenging met SUCSEZ/UPIVA, blijft groeien. “We hebben een heel M & A team dat alleen maar bezig is met overnames,” vertelt CEO Marco Gregoor van Heilbron. “Naast de eisen van veiligheid en stabiliteit is schaalbaarheid daarom een belangrijke eis die we stellen aan onze ICT-omgeving.”

De uitdaging

Enkele jaren geleden waren zijn stevige groeiambities voor Marco Gregoor reden om nog eens kritisch naar zijn toenmalige ICT-partner te kijken. “Iedere keer dat we wilden opschalen, kostte dat veel geld en duurde het allemaal heel lang,” vertelt de CEO. “De schaalbaarheid was ver te zoeken en ook qua begroting was het een lot uit de loterij, maar dan in negatieve zin.”

Tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe ICT-partner! Daarbij ging Marco Gregoor niet over één nacht ijs. Hij schakelde een Brits bureau in om op basis van een aantal eisen kandidaten te selecteren. Daar kwamen 3 mogelijke ICT-leveranciers uit.

De oplossing van Missing Piece

Een van die partijen was Missing Piece, die de verzekeringsbranche goed kent. Marco Gregoor: “Van de 3 gegadigden was Missing Piece de enige die zoveel ervaring had op het gebied van ANVA, het systeem dat we gebruiken. Bovendien had Missing Piece goede referenties in onze markt.”

De keus was snel gemaakt. “Met het oog op de criteria ‘lokale aanwezigheid’, ‘schaalbaarheid’ en ‘kennis van ANVA’ kwam Missing Piece met kop en schouders boven de rest van de markt uit.”

Om de werkplekken van Heilbron te migreren, werkten de medewerkers van Missing Piece een lang weekend door. “Op het moment dat de knop om moest, ging het feilloos. Op maandagmorgen ging iedereen zitten en het werkte. Een soort magie!”

Het resultaat

Marco Gregoor heeft geen moment spijt gehad van zijn keuze voor Missing Piece. “Mijn medewerkers kunnen prettiger en sneller werken, zonder last van uitval.”

Bovendien resulteert de kostenstructuur van de nieuwe ICT-partner in een flinke bezuiniging. “Omdat Missing Piece een eigen helpdesk heeft, heb ik minder mensen nodig. Dat heeft een positief effect op het bedrijfsresultaat.”

Doordat Heilbron wordt ontzorgd op ICT-gebied, kan het bedrijf ongestoord blijven uitbreiden. “Bij elke aankoop volgt altijd de migratie van de ICT naar Missing Piece. Dat gaat heel soepel. Ik schrijf een mailtje of doe een belletje en het wordt geregeld.”