Centraal Volmachtbedrijf

Centraal Volmachtbedrijf volgt het nieuwerwetse volmachtmodel

“Wij hebben één aanspreekpunt als er iets is, en zij lossen dat dan op.”

Dit houdt in dat het CVB, in nauwe samenwerking met de aangesloten Co-Volmachtkantoren, de bevoegdheid heeft gekregen om namens één of meerdere verzekeraars op te treden. De oorsprong ligt bij vier gerenommeerde volmachtkantoren die al sinds lange tijd hun sporen hebben verdiend in de branche. Naast Heuts Assurantiën zijn dat van Loon Assurantiën, Scharenborg Bedrijfsverzekeraars en van der Fluit Assurantiën.

Voor de bij CVB aangesloten co-volmachten is het cruciaal dat de primaire ICT-processen in alle kantoren draaien, zodat de verzekeringsspecialisten zich op hun vak kunnen richten.

De uitdaging

“Als je iets uitbesteedt, dan moet de ander dat regelen en wij moeten de factuur betalen, klaar!” Patrick Heuts, directeur van CVB, steekt zijn mening niet onder stoelen of banken. Helaas liep het in de praktijk anders. “Bij onze vorige cloud-leverancier hadden we veel storingen,” vertelt Heuts. “Er waren irritaties, omdat de problemen niet werden opgelost. De ICT-omgeving lag vaak stil.” Dat leidde veelal tot strijd over welke partij schuld had. “Dat zijn discussies waar je niet in terecht wilt komen als je taken uitbesteedt,” zegt Heuts.

Het was tijd om op zoek te gaan naar een andere leverancier voor de ICT-infrastructuur. De keuze voor Missing Piece was snel gemaakt. “Ik kende (toemalig) directeur Lex de Bruijn al van een eerdere aanbesteding. We hadden er destijds wel vertrouwen in, maar om moverende redenen kozen we op dat moment voor een andere oplossing. Lex heeft dat toen heel sportief opgevat; dat was mede een reden om weer naar Missing Piece terug te gaan.”

De oplossing van Missing Piece

Missing Piece levert voor alle bij CVB aangesloten kantoren een ICT-kantooromgeving in de Cloud en levert ook de hardware. Door de samenwerking met DSNTY is er doormiddel van de 3CX koppeling een passende telefonieoplossing geimplementeerd. “Wij hebben één aanspreekpunt als er iets is, en zij lossen dat dan op.”

Het resultaat

Alle kantoren die zich bij CVB aansluiten, zijn verplicht ook met Missing Piece te gaan werken. Dat geldt ook voor Patrick Heuts’ eigen bedrijven Heuts Assurantiën en Heuts Assuradeuren in Nuth. Inmiddels zijn er meer dan 1000 Missing Piece-gebruikers binnen CVB en haar kantoren. “Wat Missing Piece mede faciliteert, is dat CVB probleemloos kan doorgroeien. En dat is fijn”

Benieuwd hoe wij uw organisatie ook verder kunnen helpen?

 

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.