AEGIR-Marine

AEGIR-Marine is een full service aanbieder en expert op het gebied van schroefasafdichtingen en de service aan voortstuwingsinstallaties van schepen

“Betrouwbaarheid en veiligheid zijn voor ons erg belangrijk. Databescherming en het zorgen dat al de data up-to-date is, die zaken zijn voor mij doorslaggevender dan het kostenplaatje

Het bedrijf komt uit de praktijk en weet hoe belangrijk het is dat elk van deze onderdelen goed werkt. En qua ICT-oplossing had AEGIR-Marine dezelfde wens: als het maar altijd en overal werkt! AEGIR-Marine is klant bij Missing Piece sinds 2013. Tot die tijd had het bedrijf een eigen server, maar door de harde groei van AEGIR-Marine was men toe aan een volgende stap. Ruud Muis is Service Entrepreneur bij AEGIR. Zijn eisen waren ‘vrij simpel’, vertelt hij. Het systeem moest overal werken en ze wilden er zo min mogelijk omkijken naar hebben.

De uitdaging

Vóór de samenwerking met Missing Piece was AEGIR-Marine te klein om een eigen systeembeheer te hebben, dus was de fabrikant afhankelijk van een externe partij. “Onze eerdere ervaringen met ICT-beheer was toch wel dat het redelijk wat storingen met zich mee kan brengen,” vertelt Muis. “En je wordt niet vrolijk als het hele kantoor plat ligt. Ook gaf licentiebeheer nogal wat problemen. Om dit alles goed draaiende te houden heb je geld, tijd en energie nodig.” AEGIR-Marine wilde ontzorgd worden. Zou het niet fantastisch zijn wanneer de hele ICT-omgeving uit handen kon worden gegeven? Met deze wens en via zijn netwerk kwam Muis bij Missing Piece terecht.

De oplossing van Missing Piece

Vóór de implementatie van de nieuwe IT-omgeving voelde het voor Muis nog ‘een beetje gek’ om de data buiten de deur op te slaan. Maar na een rondleiding in het datacenter van Missing Piece realiseerde hij zich dat het daar veel veiliger staat. Muis: “Betrouwbaarheid en veiligheid zijn voor ons erg belangrijk. Databescherming en het zorgen dat al de data up-to-date is, die zaken zijn voor mij doorslaggevender dan het kostenplaatje.” AEGIR-Marine heeft inmiddels wereldwijd zes kantoren die zijn aangesloten op Missing Piece. “Daarnaast zijn er ook veel servicemonteurs in het buitenland aan het werk. Zij verblijven vaak in een hotel en kunnen nu ook gewoon bij hun documenten.”

AEGIR-Marine valt buiten de ‘standaard’ klanten van Missing Piece, die zich oorspronkelijk vooral in de financiële dienstverlening specialiseerde. “Desondanks zijn we harstikke tevreden met de mooie dienst die Missing Piece levert!”

 

Benieuwd hoe wij uw organisatie ook verder kunnen helpen? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.